Čipy a znamení šelmy
Poslední dobou jsem už opakovaně dostal otázku, jak to vidím s těmi čipy a znamením šelmy? Asi takto…
2. Tesalonicenským 2:1-2 „Pokud jde o příchod našeho Pána Ježíše Krista a naše shromáždění k němu, žádáme vás, bratři, abyste se ne nechali snadno otřást ve svém poznání ani vylekat buď skrze ducha, nebo skrze slovo nebo skrze dopis, vydávaný za náš, jako by den Pánův již nastal.
Pavel píše do Tesaloniky, aby uvedl na pravou míru zvěsti o příchodu Pána. Někteří v té době totiž říkali, že Pánův den již nastal. Ačkoliv by se to nabízelo, jeho argumentem nebyla slova, používaná dnes řadou křesťanů, „copak jsi Pána fyzicky viděl?“ Když si celou pasáž řádně přečteme, nemůžete si nevšimnout, že vůbec neřešili fyzickou Pánovu přítomnost na zemi. Pavel se neobtěžoval předkládat důkazy typu, nikdo Ho neviděl. Zaměřil se na znamení, podle kterých Pánův den měli poznat. Pojďme se na ně podívat…
2. Tesalonicenským 2:3-5 Ať vás nikdo žádným způsobem nesvede, protože nenastane, dokud napřed nepřijde odpadnutí a nebude zjeven ten člověk bezzákonnosti, syn záhuby, který se staví na odpor proti všemu a pyšně se pozvedá nade všecko, čemu se říká Bůh nebo co se uctívá, takže sám usedne jako Bůh v Božím chrámu a bude se vydávat za Boha. Nevzpomínáte si, že jsem vám toto říkal, ještě když jsem byl u vás?
Jedno ze znamení byl příchod syna záhuby. Označujeme jej také jako antikrista. Ten měl usednout v Božím chrámu a měl se vydávat za Boha. Zde si dovolím se zastavit. Pavel tvrdí, že antikrist usedne v Božím chrámu (jiný překlad v Boží svatyni). Přemýšleli jste, kam by měl onen syn záhuby usednout dnes, pokud by přišel? Boží chrám alias Boží svatyně byl Římany zničen na přelomu 70. a 80. let prvního století?
Nabízí se tedy vysvětlení, které užívá mnoho dnešních učitelů tzv. posledních časů, že právě pro naplnění tohoto znamení je třeba, aby byl vystavěn třetí chrám.
Na to si dovolím povědět, že jakýkoliv dům, který by byl dnes na místě původního chrámu, nebo kdekoliv jinde, vystavěn, už nikdy nebude Bohem nazván Božím chrámem. Jeho chrámem jsme teď přeci my. A to nikoliv jako skupina / církev, ale jako jednotlivci, jako jeho děti. To je skutečný chrám Nové smlouvy. Chrámem alias Boží svatyní již není a nikdy nebude žádná rukou vybudovaná stavba, která byla spojena s Mojžíšovou smlouvou uzavřenou mezi Bohem a Izraelem. Pokud tedy Bůh tyto události zjevil Pavlovi, Danielovi i dalším, a všichni shodně ono dané místo – z Boží inspirace – nazvali Božím domem, musel to skutečně chrám patřící Bohu být.
V knize Zjevení 2:2 čteme „Znám tvé skutky, tvou námahu i tvou vytrvalost; vím, že nemůžeš snést zlé lidi a vyzkoušel jsi ty, kteří se nazývají apoštoly, ale nejsou, a shledal jsi, že jsou lháři.“
Vidíte? Nehovoří o tom, že ti zlí lidé jsou apoštolé, ale že se tak jen nazývají. Neudělal by tedy Bůh to samé i v případě popisu znamení, které mělo ukázat na tak významný den? Nenechal by Pavlem i proroky spíše zapsat „…pozvedá se nade všecko, čemu se říká Bůh nebo co se uctívá, takže sám usedne jako Bůh v DOMĚ, KTERÝ NAZVALI BOŽÍM CHRÁMEM, ALE NENÍ PROTOŽE BOŽÍ CHRÁM JSTE VY…“, právě proto, abychom nebyli oklamáni? Já věřím, že ano a odpověď nám dá pokračování slov apoštola Pavla.
2. Tesalonicenským 2:6-7 Také víte, co ho nyní zdržuje, aby byl zjeven až ve svůj čas. Neboť tajemství této bezzákonnosti již působí; jen čeká, dokud ten, kdo je nyní zdržuje, nebude z prostředku vzat.
Čtěme ještě jednou „…co ho NYNÍ zdržuje, tajemství této bezzákonosti JIŽ PŮSOBÍ, jen čeká, dokud ten, kdo je NYNÍ zdržuje, nebude z prostředku vzat.“
Kdy NYNÍ? kdy JIŽ PŮSOBÍ? kdy ČEKÁ? No TEHDY, když to Pavel do Tesaloniky psal. Adresáty jeho dopisu byli Tesaloničtí, kterým Pavel chtěl ony věci vysvětlit v době, kdy Boží chrám stále ještě v Jeruzalémě stál. Tato stavba podle, tehdy ještě trvající Mojžíšovy smlouvy stále Božím chrámem / svatyní byla, a to až do chvíle, kdy nebyl ponechán kámen na kameni, přesně jak prorokoval Ježíš. Vše se tedy týkalo té doby, která byla tolika proroky označena jako významná událost příchodu Pánova dne, velikého a hrozného. V něm byl Zákon naplněn do posledního písmene a byl vykonán soud a odsouzení těch, kteří pod Zákonem byli, totiž Izraelců. Epištola Židům nám jasně dokládá, že Zákonu – Mojžíšově smlouvě s Izraelem – v té době již odbíjely poslední „hodiny“ a zbýval velmi krátký čas, kdy ten, který měl onen soud přijít vykonat, přišel a rozhodně nezmeškal.
Židům 8:13 Když mluví o ‚nové smlouvě‘, prohlašuje tu první za zastaralou. Co však zastarává či stárne, je blízko zániku.
Židům 10:37 Neboť ještě velmi, velmi krátký čas, a ten, který má přijít, přijde a nebude meškat“
Ale pojďme zpět k dopisu do Tesaloniky…
2. Tesalonicenským 2:8-12 A potom bude zjeven ten Bezzákonný, kterého Pán Ježíš odstraní dechem svých úst a zahladí jej i jeho skutky jasným zjevením svého příchodu. Příchod Bezzákonného je podle působení Satana se vší mocí, znameními a lživými zázraky a s veškerým klamem nepravosti pro ty, kteří hynou, protože nepřijali lásku k pravdě, aby byli zachráněni. Proto na ně Bůh posílá mocné působení bludu, aby uvěřili lži a aby všichni, kdo neuvěřili pravdě, ale nalezli zalíbení v nepravosti, byli tak odsouzeni.“
Jan tato slova potvrzuje, když říká
1. Janova 2:18-19 Dítky, je poslední hodina; a jak jste slyšeli, že přichází Antikrist, tak se nyní již objevilo mnoho antikristů; podle toho poznáváme, že je poslední hodina. Vyšli z nás, ale nebyli z nás. Kdyby byli z nás, zůstali by s námi. Ale to se stalo, aby vyšlo najevo, že nejsou všichni z nás.
1. Janova 4:3 A žádný duch, který nevyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle, není z Boha. To je ten duch Antikrista, o němž jste slyšeli, že přichází, a který již nyní je ve světě.
Šlo o poslední hodinu, kdy antikrist přicházel a již tenkrát byl ve světě. Ten povstal z nich, tedy ze Židů, nikoliv z církve. Proč to mohu povědět? Protože dále říká toto…
2. Janova 1:7-8 Neboť do světa vyšli mnozí svůdci, kteří nevyznávají Ježíše Krista přicházejícího v těle; každý takový člověk je svůdce a antikrist.
Z výše uvedených míst tedy vidím, že Antikrist, stejně jako všechny události spojené s jeho působením, proběhly přesně podle slov proroků i apoštolů. Daniel celé působení této osoby, stejně jako otevření knih, jako i vzkříšení a poslední soud, zasadil právě do doby odstranění či ukončení ustavičné chrámové oběti. Ta byla tou skutečnou platnou obětí Bohu, která Jeruzalémě, přesně podle Mojžíšovy smlouvy, probíhala až do roku 70, kdy byl chrám zbořen. Daniel nehovořil o jakési navazující náhražce, která by měla vzniknout po té, co bude znovu vybudován chrám a obnoven jakýsi obětní řád. Možná to některé překvapí, ale Nová smlouva, jakožto jediná existující – tu starou vetchou nahrazující – žádnou ustavičnou oběť nemá. Má jen jednu, naprosto dostatečnou, dokonalou a věčnou, a tou byl sám Ježíš Kristus.
Židům 10:14 Neboť jedinou obětí učinil navždy dokonalými ty, kteří jsou posvěcováni.
Co tedy s těmi čipy? No zajímají mě jen, co se týká mé svobody, případně svobody mých blízkých. Jsou-li škodlivé a mají za cíl omezit mou svobodu, nedám prostor, abych si je nechal implantovat. Mám však jistotu, že i kdyby mi jich do těla, ať už nařízením či násilím, implantovali milión, mé srdce a můj vztah k Bohu to neovlivní ani nezmění. A i kdyby, jak mnozí sci-fi křesťané říkají, mě jejich prostřednictvím změnili DNA a učinili ze mě zlou zrůdu, tak Boha to nezmění. On mě zná a ví, že by celá tato manipulace nevyjadřovala to, kým opravdu jsem a co k němu cítím.
Copak vy byste své děti, takovýmto nedobrovolným počínáním znásilněné a poničené, zavrhli a zatratili jako ohavné smilníky? Proč tedy říkáme, že Bůh by něco takového udělal? Není snad lepším Otcem, než jsme my? Neukazují snad taková tvrzení spíše na to, že Boha neznáme, nebo že jsme si jej někde po cestě nechali zaměnit za jakousi bezcitnou pohanskou modlu? Zkusme o tom popřemýšlet.