Danielův poslední týden

“Nechť shnijí a rozpadnou se kosti rukou a kosti prstů tomu, kdo otáčí stránky knihy Daniel, aby porozuměl času z Daniele 9,24-27 a nechť jeho památka zmizí z tváře země navždy.“ (Talmud)

Zapovězené místo. Máme se mu také vyhýbat? Proč je opředeno takovým varováním? Čemu nesmíme porozumět a o jakém času to tady Daniel píše?

Z tohoto místa se obecně vychází při tvrzení, že nás v budoucnu čeká ještě nesplněný Danielův týden, tedy sedmiletí, které se obecně nazývá – Velké soužení. Nicméně při bližším prozkoumání zjistíme, že Danielovy týdny nemají žádnou 2000 let velkou mezeru a vše bylo bez zbytku naplněno. Proto je taky text pod talmudskou klatbou, protože jasně ukazuje na Mesiáše, který dovršil celé dílo, bez zbytku.

Sedmdesát týdnů (70 x 7 = 490 let) je určeno tvému ​​lidu a tvému ​​svatému městu k tomuto:

1. Završení přestoupení, Jan 19: 28-30
2. Konec hříchů Židům 9:26,
3. Smíření za nepravosti Římanům 5:10,
4. Přivedení věčné spravedlnosti Římanům 3:26,
5. Zpečetění vidění a proroctví Daniel 12: 9, Zj.22;10
6. Pomazání Svatého svatých Skutky 10: 37–38.

Gabriel rozdělil 70 týdnů do časových období. Řekl, že od chvíle, kdy bude izraelský lid propuštěn ze zajetí a bude obnoven Jeruzalém, uplyne „69 týdnů“, dokud nepřijde jejich Mesiáš ( verš 25 ). Po 69 týdnech bude Mesiáš „odříznut“, Jeruzalém a chrám budou zničeny a budou probíhat války a zpustošení ( verš 26 ).

Není pochyby o tom, že Nový zákon označuje Ježíše jako Mesiáše.

Žena mu řekla: „Vím, že přichází Mesiáš, zvaný Kristus. Ten až přijde, oznámí nám všecko.“ Ježíš jí řekl: „Já jsem to – ten, který k tobě mluví.“ (J 4,25-26)

Uprostřed 70. týdne se děje něco zvláštního. Proroctví oznamuje, že Mesiáš bude zabit, což způsobí konec starozákonního obětního systému.

Proroctví říká, že Mesiáš v posledním týdnu utvrdí (potvrdí) smlouvu mnohým. Potvrzení smlouvy se stalo, když Ježíš na kříži prolil svou krev, “která zpečeťuje smlouvu” (Mt 26,28) a zemřel. Zemřel za všechny.

Poslední událostí, o které se proroctví o 70 týdnech zmiňuje je zničení Jeruzaléma…

Sedmdesáte téhodnů (týdnů) odečteno jest lidu tvému a městu svatému tvému… …to město i tu svatyni zkazí, i lid ten svůj budoucí, tak že skončení jeho bude hrozné, ano i do vykonání boje bude boj stálý všelijak do vyplénění… …a skrze vojsko ohavné, až do posledního a uloženého poplénění hubící, na popléněné vylito bude zpuštění.

Byl Jeruzalém skutečně zničen poté, co Židé odmítli Ježíše Krista?

Historik Eusebius popisuje ve svých spisech , jak “v roce 66 n.l. přitáhl Cestius k městu, obklíčil je, ale nečekaně se stáhnul. Křesťané rozpoznali znamení dané Ježíšem a uprchli, zatímco více než 1 milion židů zemřel při strašlivém obléhání v roce 70.” Město i chrám bylo totálně zničeno. Musím teď jen říci, že všechny tyto věci byly uskutečněny: starý a elementární systém zemřel s velkým hlukem; všechna tato předpovězená říše skutečně poklesla a nové království, nové nebe a země, nový Jeruzalém – z nichž všechny měly sestoupit od Boha, utvořené Jeho mocí, se staly skutečností. Všechny tyto věci byly učiněny před očima všech národů; Boží svatá paže byla v jejich očích odhalena: Jeho soudy zvítězily a zůstávají na věčné svědectví po celém světě. Jeho království přišlo tak, jak bylo předpovězeno, a jeho vůle byla provedena; Jeho cíle byly dokončeny.

Všechny události se tedy naprosto jasně naplnily, a co víc přinesly věčný užitek celému lidstvu. Tedy smíření, pokoj a radost. kdo tedy hledá jiné naplnění o tyto věci lidi obírá, neboť plně nemůže přenést a zprostředkovat jejich naplnění.