Můžeme Bibli opravdu rozumět? (25)
K tomu, abychom pochopili, o co v příběhu Severního království jde a jaké to mělo důsledky v učení Ježíše a Apoštolů, musíme navštívit jednoho proroka. Jeho jméno je Ozeáš. Prorok žil za izraelského krále Jeroboáma II. a za judských králů Uziáše, Jótama a Achaza, tj. v polovině 8.století př.n.l. A právě on působil v Severním izraelském království, kde kázal proti odpadu od víry a proti upadlé morálce národa. Hrozil blížícím se soudem v podobě asyrského vpádu a zničení národa, což se i naplnilo. A kdo povolanější by nám měl odhalit sliby a skryté významy budoucnosti těchto deseti ztracených kmenů?
Ozeáš si na znamení rozchodu Boha se Severním královstvím vzal prostitutku a měl s ní tři děti. Když se mu narodily, dostaly symbolická jména: syn Jizreel (pro Izrael osudová pláň), dcera Lórucháma („neomilostněná“) a opět syn Lóamí („ne-můj-lid“). Všechna tato jména vyjadřují zavržení Severního Izraele pro jeho nevěru a zkaženost.
ZÁROVEŇ ale zaznívá ihned toto proroctví:
Přesto však synů Izraele bude jako mořského písku, který se nedá změřit ani spočítat. Tam, kde slyšeli: „Nejste můj lid,“ jim budou říkat: „Synové živého Boha.“ Synové Judy a synové Izraele se sjednotí pod jediným vůdcem a povstanou ze země. Ano, veliký bude den Jizreelel Říkejte svým bratrům: „Ami, Můj lid“ a svým sestrám: „Ruchama, Milovaná“. Zasnoubím si tě navěky, zasnoubím si tě právem a spravedlností, láskou a milosrdenstvím.
Jinými slovy říká, že se s Efraimem (Severním království) v podstatě rozvádí a zavrhuje ho – jednoho dne se však stane to, že jej opět zavolá a tak bude zachráněn celý dům Izraele! Tady začněme přemýšlet a spojovat věci, protože se začínáme dostávat do naprosto klíčové fáze.
Zásadní otázka zní KDY TO BUDE? Kdy dojde k tomu sjednocení a obnově království?