Můžeme Bibli opravdu rozumět? (19)
V minulém díle jsme lehce nakousli jeden ze dvou hlavních důvodů Ježíšovy přítomnosti tady na zemi. Ten první, který budeme rozebírat velmi podrobně, byl shromáždit, pokud možno celý dům Izraele a uvést je do království, které pro ně bylo od počátku připraveno. A to jako poslední velekněz s dokonalou obětí a o čtyřicet let později, jako právoplatný židovský Král nebeského království. Je to fantastické vyvrcholení celých židovských dějin. Toto království začal prvně hlásat Jan Křtitel (Eliáš), aby Ježíš pokračoval a předal mnohem více podrobností a informací – „Přiblížilo se království nebeské“ – Ježíš dokonce v kázání na hoře vydal celý program, aby bylo jasné, jak je možno se do království dostat – „kdokoli by zrušil jedno z těchto nejmenších přikázání a tak by učil lidi, bude v nebeském království považován za nejmenšího“. Aby mohl potom jako Král říct‚ pojďte, vy požehnaní mého Otce, přijměte za dědictví Království, které je pro vás připraveno od stvoření světa.
Mluvil ale také o tom, že do království se nedostanou všichni (ale synové království budou vyvrženi do venkovní tmy), ba co víc, že se na mnohých musí naplnit proroctví, zrakem uvidíte, ale neprohlédnete.
O těchto věcech budeme mluvit velmi podrobně. Zůstanou-li totiž tato slova neporozuměna vzniká nekonečný galimatiáš nekončících denominací, protože si z toho každý vytahuje co je libo, bez chápání celého kontextu. Nebojte se, že bych se někomu z vás snažil brát království, ona ta skutečnost je mnohem více překvapující a zajímavá. Ale o těchto věcech až zase příště, kdy začnu odkrývat celý příběh. Je nutno začít od začátku.
Druhým důvodem, proč Ježíš přišel a pro nás mnohem zajímavějším, odhalil až Apoštol Pavel, a je tento: Ano, skrze jediné provinění přišlo na všechny lidi odsouzení. Stejně tak ovšem skrze jediný spravedlivý čin přišlo na všechny lidi ospravedlnění a život. Ježíš jako druhý Adam, řeší záchranu všech.
Můžete se těšit na příště, protože začneme rozplétat tajemství dávného příběhu.