Uvidíte Syna člověka přicházejícího na nebeských oblacích (1)
Následující text se může zdát neuvěřitelný, avšak všechny níže uvedené informace jsou převzaty z nezaujatých historických záznamů a lze si je snadno dohledat.
Parousia – „Uvidíte Syna člověka … přicházejícího na nebeských oblacích“
V Markovi 14: 61-62 Ježíš prohlašuje, že velekněz Kaifáš, který ho vydal Římanům k popravě, uvidí Syna člověka přicházet na nebeských oblacích. Následně můžeme číst rozhovor v Janovi 21: 22-23, kdy Ježíš Petrovi říká, že apoštol Jan zůstane naživu do doby, dokud Ježíš znovu nepřijde. Ježíš také opakovaně slíbil, že se vrátí dříve, než pomine generace, ke které byl poslán a ke které jeho slova zněla – Matouš 16: 27-28, Matouš 24 a Marek 8:38 – 9:1.
Díky všem těmto prohlášením všichni učedníci věřili, a také ve svých dopisech psali, že Ježíš skutečně přijde dříve, než mnozí z nich zemřou.
Tento příchod je podrobně popsán v knize Zjevení 19: 11-14, kde můžeme číst o Ježíši, který jede na bílém koni, v čele armády andělů na nebeských oblacích.
Zj 19:11-14 A uviděl jsem otevřené nebe, a hle, bílý kůň, a ten, kdo na něm seděl, se jmenoval Věrný a Pravý; spravedlivě soudí a bojuje. Jeho oči byly jako plamen ohně a na hlavě měl mnoho diadémů; má napsané jméno, které nezná nikdo než on sám. Je oblečen do pláště zbroceného krví a jeho jméno je Slovo Boží. A vojska, která jsou v nebi, jela za ním na bílých koních, oblečená do bělostného čistého kmentu.
Podíváme-li se do různých historických spisů, můžeme číst o děsivé události připadající na židovský měsíc Ijar (ziv) roku 66 n.l., kdy započala nejhorší válka v celé historii Židů, válka mezi Izraelem a Římem:
Židovský historik z prvního století Josephus Flavius popisuje nebeskou armádu viděnou v oblacích, podobnou té, kterou vede Ježíš ve Zjevení 19: 11-14: „Nemnoho dní po svátku, jednadvacátého dne měsíce Artemisia, bylo spatřeno jakési božské zjevení, větší než se dá uvěřit. Myslím, že to, co hodlám povědět, by se snad zdálo bajkou, kdyby o tom nebyli vyprávěli očití svědkové a kdyby neštěstí, která následovala, nebyla hodna oněch znamení. Před slunce západem bylo vidět po celé krajině ve vzduchu vozy a ozbrojené šiky, jak se prohánějí v oblacích a jak obkličuji města.“ (Josephus Flavius – Židovská válka 6.5.3.)
Římský historik z prvního století, který je považován za jednoho z největších antických dějepisců, Tacitus, tuto událost zmiňuje také: „Na obloze se objevilo vidění armády v šiku, ve třpytivé zbroji.“ (Tacitus, Dějiny 5.13.)
Pseudo-Hegesippus, překladatel Židovské války, také popisuje příchod Krista na oblacích se svými mocnými anděly, který se uskutečnil, když píše: „Objevila se jakási postava ohromné velikosti, kterou mnozí viděli, tak jako je uvedeno v židovských knihách, a před západem slunce se v oblacích náhle objevily vozy a ozbrojené bojové zástupy, kterými byla napadena města v celé Judeji a jejich krajina jimi byla obsaszena.“ (Pseudo-Hegesippus 44)
Středověký židovský historik Sepher Josipon (Josipon ben Gurion) vykresluje tuto andělskou armádu spatřenou roku 66 n. l. slovy: „Mimo jiné, v těch dnech byly viděny ohnivé vozy a jezdci na koních, letící velkou sílou napříč oblohu k zemi, jdoucí proti Jeruzalému a celé Judské zemi, všichni ohniví jezdci na ohnivých koních.“ (Sepher Josipon, Středověká historie starověkého Izraele)
Paralely mezi těmito záznamy a Zjevením 19 jsou zjevné. V Josiponovu popisu navíc můžeme vidět, že se přímo a doslova v roce 66. n. l. naplnila slova apoštola Pavla z 2. Tesalonickým 1:7-8 „…při zjevení Pána Ježíše z nebe s anděly jeho moci v planoucím ohni, jenž bude vykonávat pomstu nad těmi, kteří neznají Boha a těmi, kteří nejsou poslušni evangeliu našeho Pána Ježíše Krista.“